Huidige status
Niet ingeschreven
Prijs
Gesloten (handmatig toevoegen gebruikers, WooCommerce)
Begin
This training is currently closed

Introductie Orange Belt in Lean

Je gaat jouw kennis over het lean werken verdiepen én verbreden in deze Orange Belt. Dit betekent dat je zo langzamerhand specialist aan het worden bent in het lean denken werken. Deze e-learning is bedoeld als verdieping in het lean werken, nadat je de Yellow Belt succesvol hebt doorlopen. Mocht je dit nog niet hebben gedaan, raden we echt aan om dit eerst te doen.

De Lean opleidingen van 1UP Training hebben benamingen naar het idee van de japanse vechtkunsten en bijbehorende gradaties. Zoals je de zwarte band in judo kunt behalen, kun je dat ook in de beoefening van het Lean werken. Toch zeggen de banden of ‘belts’ wat ons betreft niet per se iets over de moeilijkheid, maar eerder over het aantal vlieguren en bekendheid over de tools per belt. Een brevet was misschien wel een meer passende benaming geweest, maar onze Lean Orange Belt is een geaccrediteerde opleiding, inclusief certificaat en internationale erkenning vanuit het Lean Competency System-instituut. Dit initiatief is ontstaan vanuit de Cardiff University.

1          Accreditatie-vereisten

Om dit certificaat te mogen ontvangen is het een vereiste dat bepaalde benamingen worden aangehouden en specifieke stof wordt behandeld om ervoor te zorgen dat alle belts in de wereld over hetzelfde kennisniveau beschikken. We geven dan ook de kennis mee zoals vereist wordt, maar focussen ons vervolgens op het begrijpen ervan, i.p.v. een (Japanse) definitie uit je hoofd te leren. De kennis-vereisten hebben wij dus zoveel mogelijk geblend met de echte praktische kennis van Lean. Namelijk de kennis die je in staat stelt om direct al impact te maken! Of dat nou in je privé leven is of op je werk.

2          Wat zit er in deze training?

Introductie

  • De ‘Golden Circles’ van Simon Sinek en hoe deze relateren aan de Lean strategie

Module 1: Waarde

  • De Voice of the Customer (klantwens) en het specificeren naar Critical To Quality (CTQ)
  • Het KANO-model om klantwensen te prioriteren

Module 2

  • Waarom de visie en doelen van het bedrijf allesbepalend zijn
  • Hoe Dag- en Weekstarts kunnen helpen bij het verwezenlijk van die visie
  • Acties formuleren en verbeterprojecten aanwijzen

Module 3

  • De voorbereiding voor een ‘A3-verbeterproject’ en de rol van de Orange Belt hierin

Module 4

  • De verandercurve volgens het Kübler-Ross model
  • De 5 Voorwaarden voor verandering volgens het Knoster-model

Tips

  • Geef jezelf de tijd om de theorie te kunnen plaatsen in je eigen praktijk
  • Neem voldoende rust tussen de hoofstukken of langere paragrafen
  • Probeer niet langer dan 45-60 minuten achter elkaar aan de e-learning te zitten

Heb je voor jezelf al wat lekkers gepakt, zoals een kop thee of koffie en er iets bij te snacken? Ben je klaar om te ontdekken wat Lean is en wat het voor jou kan betekenen? Let’s go!

Als er vragen zijn over deze e-learning, neem dan gerust contact op met mij of 1 van mijn collega's via info@1uptraining.nl. We staan je graag te woord. Succes!
Sunil Kali